Fit

Ik heb op het moment een onweerstaanbare drang om fit te zijn/worden/blijven. Voor mijn gevoel is dat ongeveer het enigste wat ik nu nog enigszins in de hand heb, omdat ik al het andere moet afwachten, wat mij steeds slechter afgaat. Ik heb bijna constant, zeker als ik alleen ben, een opgejaagd en gehaast gevoel, inclusief hartkloppingen. Alsof ik achterna gezeten word.
Heel vervelend en onrustig.

Ik wil niet ziek zijn of worden. En mijn visie is dus: hoe fitter ik erin ga, hoe beter ik eruit kom.
En dat kan alleen maar als ik nu een geregeld en gematigd leven leef én m'n sport ritme zo lang mogelijk vasthoud. De kermis ga ik daarom ook drastisch overslaan. Ik kan hier niet brak en met een gesloopt lijf, door de drank en het gefeest, ingaan.

En juist nu ik zo hard bezig ben met me vast te houden aan mijn missie: fit zijn en blijven, wordt mijn "fitheidsplan" gewoon ernstig in de war geschopt.
Afgelopen week was ik een nacht zwaar beroerd. Hevige hoofdpijn, snot, zere keel, ogen en oren en ik voelde me geradbraakt. Mijn maan-woens-vrijdag hardloop ritme wordt al twee weken gesaboteerd en voor mijn gevoel is dus meteen m'n hele planning van slag. Voor zover ik zelf nog niet van slag ben dan,...

Toen kreeg ik ook nog eens een telefoontje van het ziekenhuis.
De radiologe had niet genoeg aan alle foto's die er gemaakt waren. Ze wilden meer zekerheid.
De dag voor de operatie moet ik namelijk een ochtendje in het ziekenhuis doorbrengen omdat er dan naaldjes worden geplaatst in m'n borst, zodat de chirurg, de volgende dag, weet welk gebied er weggesneden moet worden. Ook wordt er dan radioactieve vloeistof ingespoten en worden er nog meer foto's gemaakt.
Maar om dit alles beter te laten verlopen en meer duidelijkheid te hebben over de precieze plekken, moet er nu een aanvullende MRI worden gemaakt, met contrastvloeistof.
De mamma-care verpleegkundige vertelde er voor de zekerheid alvast bij, dat het mogelijk is dat ze dan nog meer vinden, en dat er een kans is dat het behandelplan dan aangepast moet worden,....
De uitslag krijg ik twee dagen na de MRI,...

Getver-de-getver, nog meer onzekerheid dus weer. .
Maar aan de andere kant ook fijn dat ze zekerheid willen over wat ze moeten gaan doen en dat ze alle maatregelen nemen die er nodig zijn om niet voor verrassingen te komen staan.

Ondertussen ren en fiets ik zoveel ik kan, alles om de tijd maar sneller voorbij te laten gaan én zo fit mogelijk te zijn 💪

Volgende blog: Kermis en Deunen

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper