Smartie for ever (vervolg op De laatste keer,...)

"Dit vervolg is redelijk snel na deel 1" hoor ik nu iedereen denken. En dat klopt!
Toen ik de vorige blog schreef was ik er echt van overtuigd dat ik achter mijn keuze stond en het zou gaan volhouden. En omdat ik nog maar amper begonnen ben, kun je eigenlijk nog niet eens praten over volhouden. Het gaat meer om de keuze zelf.
Hoewel ik me ervan bewust ben dat het wel een schokkende keus was, gemaakt in een soort van gefrustreerde bui, blijkt nu dat mijn voornemen ook een stuk minder uitvoerbaar is als dat ik had gedacht.
Zo ging ik daags erop dus even langs de kapper voor wat advies en legde ik mijn plannen op tafel. Ik maakte zelfs al een afspraak om het uit te laten voeren, maar die heb ik de volgende dag alweer afgezegd. Ik kreeg zo mijn twijfels en het voelde niet goed,...
Het komt erop neer dat wat ik wil, eigenlijk niet mogelijk is. En als ik het persé wél wil laten uitvoeren dan word ik niet blij van het resultaat, zegt de kapper.
Mijn haar is eigenlijk gewoon nog te bruin. Achter en in m'n nek heb ik geen grijze haren en aan de zijkanten een beetje. Het is gewoon vervelend dat het grijs bovenop zo op een kluitje zit. Dus als ik dat laat uitgroeien of zoals ik wilde, gemêleerd grijs laat verven, dan is het net of ik een soort van grijs dak op m'n hoofd heb. Geen gezicht dus. En dan praten we nog niet eens over het feit of mijn krullen er wel blij van gaan worden, want het chemische proces om van geverfd bruin naar geverfd grijs te gaan duurt lang en is een aanslag op je haar.

Ook Mijn Lief was wel een beetje geschokt na het lezen van mijn blog. "Zo heb ik je niet besteld hè, zei hij, Smartie for ever heb je me beloofd."
Dochterlief zat erbij en had een gezicht vol vraagtekens. "Smartie?? Zoals die chocolade dingen? WTF betekent dat nou weer pap?"
Hij legde uit dat dit woord stamt uit de tijd dat ie nog jong en ongebonden was, oftewel "op jacht". Hij valt namelijk niet op blond, dus werd er door hem en zijn vriend Rick het woord "Smartie" bedacht dat het tegenovergestelde van een "dom" blondje moest aanduiden, want de blonde dames hadden niet zijn passie.
Hij ging meestal voor de donkere krullen en toen ík op een dag zijn Smartie werd, kreeg ik dan ook deze bijnaam.

Dus bij deze geef ik me over,...
Misschien stap ik over op een ander product of doop ik alleen nog maar m'n grijze vlek in de verf. Ik weet het nog niet precies,... maar bij zoveel tegenstand van zowel techniek, uitvoerbaarheid, mijn innerlijke stem en mijn geweten ga ik maar gewoon verder met kleuren.
Komt tijd, komt raad en voorlopig kom ik de belofte na: "Smartie for ever" 💁

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper