Canal Digitaal

Satelliet TV, een prachtige uitvinding, maar er moet niets mis gaan waardoor je klantenservice nodig hebt. Wat een ellende!!!
Ze zijn bezig met het vervangen van alle smart cards, vanwege fraude gevoeligheid en blijkbaar waren wij dus ook aan de beurt. Normaal gesproken is er een overbruggingsperiode van 3 weken. Ze sturen de nieuwe kaart begin van de maand op en aan het einde van de maand stopt je oude kaart ermee. Wel, dat laatste ging goed, de kaart stopte ermee, echter we hadden de nieuwe nog niet ontvangen,..... Ik liet m'n schoonmoeder bellen, want vanuit Frankrijk kun je niet naar een 0900 nummer bellen en alle nummers waarop CD bereikbaar is, zijn 0900 nummers. "Sorry, foutje mevrouw, we sturen 'm meteen op en zullen de oude kaart weer activeren zodat u weer beeld hebt." Kijk, dat was een goede service,... Helaas ging het vanaf dit punt helemaal mis!!!
De kaart die ze op de post hadden gedaan werd geactiveerd, de kaart die eigenlijk vervangen moest worden werd aan een ander abonnement gekoppeld en de kaart waar niets mee aan de hand was deed het opeens niet meer. Ohh, hoe moest dit nu weer goedkomen??!!!
Ik schakelde m'n schoonmoeder weer in, maar helaas, deze keer, nu het veel ingewikkelder lag kwam ze er niet uit met de kribbige meneer aan de andere kant van de lijn. Ze gaf het op. Tja, de meneer zei van "doe dit" en "doe dat", maar mijn belle-mère kon dit natuurlijk allemaal niet doen want zij heeft gewoon kabel TV en geen decoder of smartcard.
Maarja, HOE krijg je een bedrijf te pakken dat je niet telefonisch kunt bereiken en dat pas na 15 werkdagen een email beantwoord. Tijd voor pen en papier. Ik typte een duidelijke brief en ben op zoek gegaan naar faxnummers. Gelukkig, ik vond er een paar op het internet en via een andere afdeling van CD. De dame die me het eerste faxnummer gaf, gaf me echter weinig kans, want de faxen zouden in het mailsysteem terecht komen en in de 15 werkdagen molen. Dus toen toch ook maar een printje in een envelop gedaan, postzegel erop en met de factrice mee gegeven.
En toen, een wonder, ongeveer 2 uur nadat ik m'n faxen erdoor had gejaagd, ging de telefoon. Het was Canal Digitaal met de vraag of ik ze een fax had verstuurd en een uur later was alles opgelost. De ene kaart was geactiveerd, op de andere kaart bleef het verwisselde abonnement actief en de kaart die nog onderweg is kan ik retourneren, want deze abonnementen worden pas later aangepakt en vervangen.
Ik hoop dat me dan niet weer zo'n heisa te wachten staat en dat dat vlotjes en vlekkeloos verloopt. Volgens de CD meneer waren ze serieus bezig om de klantenservice te verbeteren, dus tegen die tijd moet het allemaal goed gaan.
Ach, we geven ze nog een kans, wij kunnen in ieder geval weer TV kijken!!!

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper