Birthday Bitch viert het leven

Hieperdepiep voor mij, want vandaag is mijn verjaardag.
Gisteren voelde als een soort oudejaarsavond en overzag ik mijn afgelopen jaar. Ik vroeg me af of ik vandaag mijn 46e jaar zou gaan vieren of mijn 45e + 1.
Toen ik me, later in bed, tegen mijn Lief aan vleide en dit hardop overdacht kon ik niet voorkomen dat er stiekem wat tranen uit mijn ogen drupten.
Als ik eerlijk ben was mijn 45e levensjaar geen jaar wat ik nogmaals over zou willen doen.
Een jaar met een hoop gedoe, ellende, ziekte en dood.

Het zat tegen
Hoewel mijn leven absoluut niet zorgeloos is en er genoeg “dingetjes” lopen die mij 's nachts wakker houden, begon mijn 45e jaar met een fijne lente en hadden we een leuke zomer. Die eindigde minder leuk toen mijn Lief in de laatste week van onze vakantie in Frankrijk, in het ziekenhuis belandde en we een aantal weken worstelden met zorgelijke medische vraagstukken.
Gelukkig liep dat uiteindelijk allemaal goed af, maar kort daarop kwam de volgende kuil in mijn pad: Ik ontdekte een knobbeltje in mijn borst en bleek borstkanker te hebben.
Ondertussen speelde er ook al een tijdje een familiekwestie. Er werden, zonder overleg, beslissingen genomen waar ik me niet mee kan verenigen, met als resultaat dat dit behoorlijke impact heeft op de familiebanden en deze verslechterden.
Na een winter die in het teken stond van mijn operatie, bestralingen en weer opkrabbelen, kwam Corona om de hoek kijken en werd niet alleen ik, maar de hele wereld, getroffen.
Voor mij/ons persoonlijk betekende Corona dat mijn schoenenwinkel Leuk 5 weken dicht was en nu deze weer open is, de omzet minimaal is. Er moet geld bij en er zal zeker geen winst zijn dit jaar.
Ook voor mijn Franse vakantieverhuur bedrijf brengen de nieuwe regels en wetten niet veel goeds en is er nog steeds geen duidelijkheid over hoe het zal gaan verlopen, deze zomer.
Vervolgens knapte Caya haar relatie, kwam ze weer thuis wonen en dachten we alles wel zo'n beetje gehad te hebben. Maar het kon nog erger,...
Mijn allerliefste omaatje kreeg Corona en overleed daar een week later aan.

Positief de toekomst tegemoet
Ik denk dat ik mijn portie dus wel gehad heb, het afgelopen jaar. En dan heb ik nog niet eens alles genoemd wat er gepasseerd is.
Toch wil ik positief zijn en blijven.
Ik heb daarom besloten om vandaag mijn "45 + 1 verjaardag" te vieren.
Dit jaar moet het allemaal beter gaan en begin ik gewoon opnieuw. 

"Wat wil je hebben voor je verjaardag?"
Omdat men altijd zegt dat het leven een feest is, maar dat je wel zelf de slingers moet ophangen, kan ik dus ook zelf mijn cadeau uitkiezen.
Doet u mij dus maar een nieuw, vers jaar. Met een strik eromheen.
Het liefst zonder ziekte, zonder gedoe, zonder "dingetjes" die aan me vreten, en graag met een beetje geluk, succes en voorspoed.

En ja, ik die bijna altijd positief en goed gezind in het leven staat, zal er zelf alles aan doen om dit jaar een topjaar te laten worden.
In mijn hoofd barst ik van de energie en ik hoop dat mijn lijf me daarin gaat volgen.
Ik ben volop aan het ondernemen met mijn nieuwe bedrijf Goed Geschreven en twijfel er niet aan dat ik daar een succes van ga maken. Waarom? Omdat ik het doe met passie en alleen dat is al een geschenk aan mezelf.

Palmbomen van mijn Lief  Olijfboom van mijn Lief

Oreataart van Caya  Oreotaart van Caya

Strik erom en klaar
Mijn verjaardag en daarmee mijn nieuwe jaar, begon gisteravond eigenlijk al, met een mooi cadeau en een heerlijke taart van Caya. Vanochtend volgde er na een relaxed ontbijt in bed nog meer moois en werd ik verrast met palmbomen en een olijfboom. Er volgden berichtjes, bloemen en koffie, en de dag beloofd leuk en gezellig te worden.
Als dit een voorbode is van mijn nieuwe jaar, dan kan het niet meer stuk en komt het helemaal goed 🥳


Strik erom en klaar


Volgende borstkanker gerelateerde blog: Opstaan! Het is mooi weer!

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper