Website

Na een paar maanden ontdekken, knutselen, zoeken, uitproberen, schrijven en opslaan, is het dan eindelijk zover. Afgelopen weekend heb ik de nieuwe website voor het chalet kunnen uploaden.
In mei begon het te kriebelen toen ik de website eens flink onderhanden had genomen ten aanzien van de metatags, vindbaarheid door Google en dat soort zaken. Tijdens het optimaliseren werd het mij duidelijk dat websites met "frames" een beetje uit de mode zijn, dus het werd tijd voor vernieuwing en een andere techniek.
Aangezien ik een autodidact ben, nooit cursussen op dit gebied heb gevolgd en een jaar of 8 geleden gewoon maar in het diepe ben gesprongen met toentertijd nog Frontpage, was het dus eerst even wennen aan een andere opzet dan frames.
Inmiddels heb ik mijn illegale piratenversie van Frontpage vervangen door een legaal aangekocht programma: ExpressionWeb. Dit werkt fijn, maar is geheel in het Engels.
Ik ben eigenlijk gewoon maar uit het niets begonnen met de nieuwe site en heb heel wat gesurft en gegoogled om het te snappen en te vinden hoe het moest. Toen ik eenmaal de basis had, de achtergrond, de indeling, de navigatie, zaken als lettertype, kleuren en uitstraling, kon ik verder met het vullen.
Ook kwam het goed mijn met lang gekoesterde wens: ik vond het juiste script voor een "drop-down-menu". Natuurlijk was dit slechts een basisprincipe en moest ik het nog aanpassen naar de juiste grootte, uitstraling en positie, maar toen ook dat eindelijk was gelukt en het werkte heb ik even een vreugdedansje gemaakt.
Qua inhoud is er niet erg veel veranderd, die was gewoon al goed. Toch ben ik er best nog wel een tijd mee bezig geweest, onder andere door het feit dat ik er niet constant aan werken kon omdat er ondertussen een kindje bijgekomen is en de zomer ook behoorlijk druk is geweest met de kolonie en familiebezoek.
Maar nu is de site dus af en online!!!
De winter komt eraan, ik weet nu hoe het moet, dus ik denk dat ik binnenkort ook maar de site van L'Ancienne Colonie onder handen ga nemen.


Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper