Bekrompenheid (2)

Vlak voor de voorjaarsvakantie zou Xenya op schoolkamp gaan. Ze hadden al een paar weken voorbereiding achter de rug en iedereen had er reuze zin in. Ze zouden 3 dagen en 2 nachten weg zijn, naar Bully, hier 50 km vandaan. Woensdagochtend weg en vrijdagavond weer terug.
In de nacht van dinsdag op woensdag werd Xenya behoorlijk ziek. Ze had een flinke, plotselinge buikgriep. Vanaf een uur of 4 in de nacht had ze ernstige verkering met de toiletpot, had ze buikpijn en voelde ze zich gewoon echt doodziek. Daarbij had ze er natuurlijk ook zwaar de kolere in, want zo kon ze niet mee op schoolreisje. 's Ochtends om half 8 belden we de juf om te melden dat Xenya zo niet mee kon.
Juf vond het ook jammer, maar zei: "We maken wel foto's". Alsof een kind daar blij van wordt, dacht ik nog, die wil gewoon mee!!!
"Als ze morgen beter is, kan ik haar dan alsnog langsbrengen???"
"Nee, dat mag niet, in verband met de verantwoordelijkheid"
Ik nam afscheid van de juf en hing op. Maar later dacht ik bij mezelf  "verantwoordelijkheid" waar slaat dat nou weer op?!?!?! Xenya was er sowieso al klaar mee, dus die interesseerde het niets meer of ze nou wel of niet meer mee mocht, maar ik vond het toch raar.
Ik heb het later nog eens nagevraagd aan een vriendinnetje, die het overigens ook raar vond, en zij legde me uit dat het zoveel inhoud als: Op het moment dat de kids op schoolreisje gaan zijn de juffen verantwoordelijk en mag er gedurende het reisje geen lijfelijk of persoonlijk contact meer zijn met ouders. Als ik dan zou komen om Xenya te brengen, dan zouden andere kinderen mij kunnen zien, en dat mag dus niet.
Yeah, right,..... En dat bedoel ik dus met bekrompenheid!!!
Want,.... als Xenya mee was gegaan en de volgende dag ziek was geworden, hadden ze me opgebeld om te zeggen dat ik moest komen om haar op te halen,......

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper