Geen goed begin,...

Oud en Nieuw ging dit jaar anders als verwacht.
Voorgaande jaren hadden we vrienden over de vloer of gingen wij naar vrienden toe, om samen met elkaar te eten en te drinken en meestal pas vroeg in de ochtend te eindigen met de belofte, na een paar uurtjes slaap weer lekker verder te gaan om alle restjes op te maken.
Dit jaar werd dit alles bruut verstoord door een fikse griep.
Kerst hadden we in NL doorgebracht en daar had Gaby al een het grootste gedeelte van de week in bed doorgebracht met een flinke buikgriep.
Ergens tussen NL en FR voelde ik dat mijn zware verkoudheid begon om te slaan in een zeurend en kouwelijk gevoel. Maandag werd ik wakker en wist ik het zeker. Dit zou niet met 1 Panadolletje over zijn.
De diagnose: angina, oftewel keelontsteking.
En hoewel ik het natuurlijk heel jammer vond dat de verrukkelijke oesters, slakken, garnalen, champagne en oliebollen aan mij voorbij zouden gaan dit jaar, als je angina hebt, is dat het laatste waar je je druk om kunt maken. Het enige wat ik nog wilde was een bed of een bank, zo nu en dan wat te drinken en vooral een flinke dosis pijnstillers.
De rest van het gezin leefde mee en vond het eigenlijk niet zo heel erg dat we dit jaar, na een hectische decembermaand, gewoon lekker thuis bleven.
Ze hebben boodschappen gedaan, oliebollen gebakken en een heerlijk diner bereid op oudejaarsdag (waar ik dus alleen een beetje van gepeuzeld heb)
Vroeger keken mijn ouders altijd naar oudejaar conferences en op nieuwjaarsdag was het klassieke nieuwjaarsconcert verplichte kost.
Het was al jaren geleden dat ik sowieso naar een cabaretier had gekeken op TV, maar deze oudejaarsavond hebben we dus weer eens ouderwets naar Youp van ' t Hek gekeken. Het nieuwjaarsconcert, de volgende dag, hebben we lekker overgeslagen, dat vond ik toen niets, en nu nog steeds niet.
Hoewel ik nog steeds niet beter ben, komt de meute vrienden vanavond onder het mom van "even kijken hoe het met je gaat". Ik denk niet dat we tot in de vroege uurtjes door zullen gaan, noch dat er morgen weer volk komt om de restjes op te maken, maar het zal vast gezellig worden.
Bonne année!!!

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper