We can rebuild her

Na mijn laatste bezoekje aan de chirurg was ik niet al te vrolijk. Het nieuws van de kwaadaardige  DCIS was toch wel behoorlijk ingeslagen en op het moment dat we dat te horen kregen, was de uitleg van het operatieplan op zich, mij achteraf ook niet geheel duidelijk.
Ik bleef met teveel vragen en onduidelijkheden zitten.

Na een telefoongesprek met vriendin Helga, waarin zij mij eigenlijk even de spiegel voorhield en ik me bedacht dat ik dit maar 1x goed kan (laten) doen, heb ik toch nog maar eens het ziekenhuis gebeld en mijn vragen bij de mamma-care verpleegkundige neergelegd.
Zij gaf mij de nodige extra uitleg en stelde voor om een afspraak te regelen bij de plastische chirurg. Die zou mij dan kunnen vertellen of het aan te raden was dat hij aan het team zou worden toegevoegd, of dat het juist misschien niet nodig zou zijn in mijn geval. Zo zou mijn beeld van het geheel completer worden en zou ik tot een beter besluit kunnen komen.

En wat ben ik blij dat ik gebeld heb en alsnog naar de plastische chirug ben gegaan voor uitleg!!
Daar waar de gewone chirurg zei dat ze "even hier wat weghaalde, om het gat daar weer op te vullen", zei de plastisch chirurg: "Zij haalt de tumor en DCIS weg, en ik maak er weer een mooie borst van". Dat laatste klonk en voelde voor mij een stuk beter!!

Bijkomend prettig nieuws: de operatie wordt nu een week eerder uitgevoerd.
Daardoor vallen helaas onze herfstvakantie plannen in het water, maar aangezien de eerstvolgende operatiedatum anders pas vanaf half november zou zijn, heb ik toch hiervoor gekozen.
En in plaats van een dagopname wordt het nu een dag én nacht, omdat de operatie iets groter van omvang / tijdsduur zal zijn, wat mij ook wel een goed gevoel geeft.

Bij de combinatie "borsten" en "plastische chirurg" denkt iedereen naturlijk direct aan een borstvergroting, maar dat zit niet in het bonus pakket en hoeft ook niet.
Van mijn gezonde borst blijven ze af dus Pamela hoeft niet bang te zijn voor concurrentie en kan gewoon d'r eigen rol bIijven spelen.
Maar een beetje symmetrie en een "normale contour" (zoals ze dat zo mooi noemen) mag ik toch wel verwachten.
En anders moet mijn Lief zijn handen maar laten verkleinen 😝


Volgende blog: Aftellen naar D-day

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper