8 mei - Victoire 1945

Bevrijdingsdag, en dus weer een vrije dag. Erg bevrijdend is het overigens niet, want iedereen komt tijd tekort. Vorige week misten we al een dag, en deze week dus ook. De agenda's puilen uit en ook logistiek gezien is het een chaos, want er moeten nu 5 dagen in 4 dagen gepropt worden.
Maar, wij laten ons niet gek maken. Het is nu eenmaal zo, en weer zo'n lang weekend is natuurlijk heel erg lekker!!! Tijd om thuis maar weer eens hard aan de slag te gaan.
We leggen de laatste hand aan de openlucht showroom van Vivre Dehors en daarna wijden we het grillchalet officieel in. De tuin en dan vooral het onkruid schreeuwt om aandacht en omdat ik zo enthousiast sla- en tomatenplantjes heb gekocht, zal ik ze toch ook moeten planten. Mijn lief is zo lief om de kas even grof voor me om te spitten, maar daarna is 'ie helemaal van mij en mag ik onkruid en verdorde gewassen van vorig jaar verwijderen, bemesten, de nieuwe plantjes planten en natuurlijk sproeien. Zo'n twee uur later heb ik overal aarde zitten, een paar handen die niet bepaald representatief meer zijn en een hoofd waar mijn, nu nog kleine, tomatenplantjes jaloers op zijn. In de kas is het, na het sproeien, niet alleen warm, maar ook nog eens lekker klam en vochtig. Zondag moet ik mijn aktie bekopen met spierpijn en pijn in mijn rug dus ik stel mijn geplande schoonmaaktoer door het huis maar even uit. Komende week hebben we weer 5 werkdagen, dus tijd genoeg!!!

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper