Vakantie!


Officieel hebben de meisjes vanaf vandaag vakantie. Ik met klem "officieel", want onze vakantie zit er alweer op!!! Vanmiddag hebben alle Franse kinderen vrij gekregen tot 5 september, want dan moeten ze pas weer naar school. Snel gerekend hebben ze dus 2 volle maanden vrij (!!!).
Vanwege onze activiteiten in het toerisme (L'Ancienne Colonie en het Chalet) kunnen we niet tijdens de zomervakantie op vakantie, en aangezien we in augustus ook nog een baby verwachten, wordt het aan het einde van het seizoen ook moeilijk om weg te gaan.
Caya moest al een week van te voren haar boeken inleveren en voor Xenya stonden er ook niet veel schokkende leerprocessen meer op de agenda, dus dit laatste "fun" weekje konden ze wel missen. Er heeft tenminste geen enkele leraar bezwaar gemaakt tegen hun aangekondigde afwezigheid!!!
En zo gingen wij dus voor een bescheiden vakantie van 6 dagen naar de Jura, om precies te zijn Clairvaux-Les-Lacs. We troffen het heel erg met het weer, pikten nog een hittegolfje mee en konden daarna tijdens 1 dag regen weer heerlijk afkoelen. De meiden vermaakten zich prima in het zwembad en Mijn Lief en ik hielden het bij "Morgen weer zo'n dag" en "Even de caravan opruimen" geheel volgens de reclame slogans van de camping organisatie. Nina paste zich aan alles en iedereen aan en deed braaf haar slaapjes, hapjes en stapjes. Het grote meer vond ze geweldig en zo hadden wij, met haar, ook elke middag een uitje.
Maar oh, oh, oh, wat is het weer heerlijk om thuis te zijn. Na 6 dagen met 5 personen op 28m² ga je je eigen huis weer zò erg waarderen!!! Heerlijk, die ruimte, puur genot!!!
Inmiddels wappert de 5de was aan de lijn en liggen de eerste 2 al opgevouwen in de kast. We hebben voor de verandering maar eens geen friet gegeten vanavond en straks ga ik heerlijk in ons 180 cm brede bed slapen, waar ik me (met megabuik) weer gewoon kan omdraaien, want morgen moet ik weer fris en fruitig zijn.
Dan barst het zomerseizoen los en komt de grote meute aan op L'Ancienne Colonie en gaan we een periode van ontvangen, informeren, schoonmaken, regelen en verzorgen tegemoet. 
Vakantie is heerlijk, maar nog steeds vind ik het een verwennerij om weer thuis te zijn en lekker aan het werk te kunnen. En het motto "Morgen weer zo'n dag" houden we er gewoon lekker in!!!

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper