Tour de France

Niet alleen voor mij de laatste loodjes, maar ook vandaag voor de renners van de Tour de France en natuurlijk Mijn Lief, die al drie weken lang, bijna elke dag geniet.
Zo kijkt 'ie met z'n ogen open, en twee tellen later kijkt 'ie met z'n ogen dicht. Jaa, de Tour is zeer ontspannend!!!
Het hoort bij de zomer en ik kan me er niet zo aan storen. Elk jaar leer ik meer over truien, knechten, bussen, chasse patate, kopgroepen, sponsors, klassementen en noem maar op.
Maar er is ook iets nieuws dit jaar: Tour du Jour, elke dag op RTL7.
En dat is leuk!!! Vanaf dag 1 schalt de begintune van Danny Vera op het maximale volume hier door de woonkamer en zelfs onze pubers kijken geamuseerd mee en stellen tussendoor allerlei "wieler" vragen, die ik ondertussen, nadat ik ze zelf jaren heb gesteld, ook kan beantwoorden.
Dat het geheel gepresenteerd wordt door Wilfred Gené neem ik op de koop toe. Alles, maar dan ook alles is beter dan die vreselijke Mart Smeets. Wat een geweldig nieuws dat die man volgend jaar met pensioen gaat!!!
Tour du Jour is eigenlijk alleen maar héél leuk door Gert Jacobs, die met zijn vrolijke pretoogjes, z'n accent, z'n kennis en smeuïge verhalen, van dit programma echt iets leuks maakt. De gasten die komen zijn ook bijna allemaal oké, Danny Vera en z'n band zorgen voor de vrolijke noot tussendoor en Dries Roelvink is elke avond de hekkensluiter.
Ik heb dit jaar dan ook extra veel geleerd tijdens de tour!!! Over Van Poppel, Raas, hoe het zit met de verdeling van de hotels, hoe de catering is geregeld, wat de renners eten, wanneer en waarom, en ook hoe krom het soms allemaal is. Hoe er met twee maten wordt gemeten, chauvinisme, belangverstrengeling, maten naaierij, voortrekken, achterstellen en nog veel meer. Nee, om het fietsen en de fietser gaat het allang niet meer,....
Toch was het ook dit jaar weer leuk, en volgend jaar wordt 't nog leuker!!! Als Mart Smeets écht van de buis is verdwenen!!!

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper