Nieuw begin

Ja, zo voelt het: Het begin van mijn nieuwe leven. Nee, ik ben niet zwanger en ik ga ook niet scheiden. Eigenlijk is het ook niet alleen mijn nieuwe leven, maar ons nieuwe leven. Het roer is omgegaan en we varen met een opgeruimd schip een andere koers, vanuit woelige baren, richting de stille oceaan. Het bouwbedrijf is ingekrompen en gaat op een laag pitje in een andere formule verder. Op vastgoed gebied is er weinig beweging en in wellness land gaat het ook niet wild.
Daarentegen gaat het met de verhuur wel erg goed. Het chalet is bijna continue vol en afgelopen week arriveerden onze eerste gasten op L'Ancienne Colonie.
Vanaf december hebben we hard gewerkt om van de oude vervallen zooi een prachtig complex te maken en met gepaste trots kan ik zeggen dat dit gelukt is. Waar eerst 3 barakken stonden, staan nu 2 gebouwen waarin zich in totaal 6 gloednieuwe gîtes bevinden. Het derde gebouw is welliswaar aan de buitenkant lekker opgeknapt, maar wacht nog op een inwendige metamorfose. Er is een mooi zwembad aangelegd en een speeltuintje, en er zijn vele terrassen, zitjes, hoekjes en plekjes.
De laatste week stond in het teken van schoonmaken, opruimen, klaarmaken en opmaken. Met genoegen heb ik geveegd, gezogen, gesopt, gedweild en gepoetst. De complimenten over het interieur en de uitstraling, de blije gezichten en na een aantal dagen de opmerkingen over hoe fijn iedereen het heeft, doen ons goed en geven een voldaan gevoel.
Deze zomer staat dus in het teken van het toerisme, het ontvangen, informeren en uitzwaaien van gasten en het schoonmaken en onderhouden van het complex en het chalet. We hebben de tijd weer aan onszelf, aandacht voor de kinderen en gaan tussendoor evengoed met genoegen en goede zin aan het werk. De administratieve rompslomp en de soms oneindige stroom van papieren wordt minder en m'n bureau blijft langer opgeruimd als voorheen. En ik ben blij, blij met deze veranderingen, blij met mijn Lief die weer langzaam aan zichzelf wordt, blij met wat we toch maar "even" allemaal gedaan hebben het afgelopen half jaar en blij met het vooruitzicht dat we voorlopig even alleen aan onszelf hoeven te denken. Het leven is mooi en mijn nieuwe leven nog mooier, c'est la vie!!!

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper