AZ Retteketet!!!

Het was een kleine domper afgelopen zaterdag. Na 27 keer onverslagen te zijn geweest, sloeg het noodlot tijdens de 28ste wedstrijd toe en moest AZ met een kater het veld verlaten. Ze hadden verloren met 2-1.
Jammer was het, écht jammer, het was natuurlijk helemaal top geweest als ze toen meteen een feestje hadden kunnen bouwen. Maar, dat konden ze gelukkig zondag doen, zonder eerst te hoeven douchen, want de mannen werden gewoon "op de bank, voor de TV" in hun goeie pak, kampioen.
Hoewel ik, geboren Amsterdamse, ben opgegroeid in Alkmaar, is Gaby meer Alkmaarder dan ik, ondanks het feit dat 'ie geboren en getogen Egmond-Binner is. Het huis van zijn opa en oma staat in de Hout en zij hadden hun achtertuin zowat in het oude AZ stadion. Naast het stadion lag de drafbaan en ook die werd door de familie Swaag elke week bezocht. En zo heeft Gaby dus zijn jonge jaren, als schoffie, al schooierend in de Hout doorgebracht, terwijl ik ergens in een woonwijk in Huiswaard gewoon braaf buitenspeelde.
We zijn vorig jaar in het nieuwe stadion geweest. Een vriendin heeft vaste plaatsen en via het bedrijf van haar man waren we uitgenodigd mee te gaan naar de wedstrijd AZ-AJAX.
Ik vond het een belevenis!!! Ik was nog nooit bij een voetbalwedstrijd in een stadion geweest, dus dit was een super kans. Wat een sfeer, geweldig!!!
Zondagavond: Mijn mobieltje bliept en zoemt en de SMS-jes stromen binnen. Van mijn vriendin die op een bomvol Waagplein in een menigte van AZ fans gezellig bier drinkt, van mijn zusje en zwager, die bij AZ werkt en komend weekend bij Lowie op de boot meemag en later zelfs nog een telefoontje vanaf dat oh zo gezellige Waagplein. We kunnen elkaar amper verstaan want het is er een gekkenhuis.
En wij, wij balen sterk dat we daar allemaal niet bijzijn. Deze zondag niet, maar ook komende zondag tijdens de huldiging niet. Het is dat we geen knappe betrouwbare auto hebben op het moment, om even op en neer te sjeezen, maar anders hadden we het er graag voor over gehad!!!

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper