Gewonnen!




Begin december kregen we via omwegen, vanwege verkeerde adressering, een brief bezorgt, gericht aan Xenya. Ik maakte hem eigenlijk routine gewijs open en las: "Suite au tirage de la souscription des PEP 03, nous avons le plaisir de vous informer que le billet n° 4212 en votre possession gagne un Vol initiation pour 1 pers. à Lapalisse"
Mijn eerste gedachten waren, in deze volgorde: Hé leuk, Xenya heeft een prijs gewonnen, Oh jee, waar is in hemelsnaam dat winnende lot? Wat is een initiation? Hoe komt ze aan dat lot, want ik heb toch niets gekocht?!
Ik probeerde de PEP 03 te bellen, maar deze namen niet op, wel hadden ze een antwoordapparaat dat meldde dat ik een mobiel nummer kon bellen. Nouja, dat kon later ook. Toen eerst maar school gebeld om te vragen of zij iets wisten.
Ja hoor, zij wisten dat Xenya een prijs had gewonnen, en het was een hele belangrijke!!! Ja maar, wat is een initiation dan??? (het woordenboek zei: een inwijding of inleiding dus dat schoot niet echt op)
Volgens de lerares aan de telefoon was het een rondvlucht in een klein vliegtuigje vanaf het vliegveld in Lapalisse.
Okee, ik was dus een stapje verder. Maar in de brief stond dat we de prijs moesten ophalen in Moulins (100 km verderop dus!!!) onder het genot van een hapje en drankje en met aanwezigheid van de pers!!! Hmmm, dat zag ik iets minder zitten, bovendien was het op een dinsdagavond om 18h00. Echt Frans in ieder geval.
Ik besloot het mobiele nummer maar eens te bellen. De dame die opnam wist er eigenlijk niet zoveel van en zei dat ik haar collega maar moest bellen, die twee dagen later pas weer aanwezig zou zijn.
Xenya kwam thuis van school en ik vertelde haar het blijde nieuws, maar stelde ook meteen de vraag: "Heb jij een geel lotto kaartje in je tas?" Want zonder het winnende kaartje, konden we de prijs niet ophalen!!! Xenya haalde haar schouders op. Mwa, 'k weet niet, maar ik durf toch niet in zo'n vliegtuig, dus wat heeft het voor zin?!
De brief verdween bij mij naar de achtergrond en een paar keer die week dacht ik nog: "Oh ja, ik moet nog steeds ff bellen voor die prijs." Maar verder kwam ik niet,......
Gisteren had ik de brief naast de telefoon klaar gelegd, om nu toch eindelijk eens te gaan bellen, en weer vergat ik het.
Tot het probleem zich vandaag vanzelf oploste!!! We kregen namelijk een tweede brief!!!
Ze schreven dat ondanks dat ze niet het plezier hadden gehad ons te ontmoeten, ze hierbij de prijs naar ons opstuurden.
Bij de brief zat een toegangskaartje voor "Diverti'Parc" en een biljet voor een rondvlucht voor 1 persoon t.w.v. € 50,-- vanaf het vliegveld van Lapalisse!!!
Heel leuk natuurlijk allemaal, maar wat nu?! Het Diverti'Parc ligt ruim anderhalf uur rijden bij ons vandaan en een rondvlucht in een vliegtuigje, in haar eentje, durft ze niet,.....
Hoewel het natuurlijk leuk is dat ze een prijs heeft gewonnen met een kaartje dat we niet meer kunnen terugvinden, maar gelukkig ook niet meer nodig hebben, is ze dus eigenlijk een beetje blij met een dooie mus.
Voorlopig bewaren we de vrijkaartjes netjes en wie weet dat we komende zomer gezellig een keer naar Diverti'Parc gaan en misschien iemand anders blij kunnen maken met het vrijkaartje voor de rondvlucht!!!

Vaches du monde à DivertiParc

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper