Bekrompenheid

Soms ben ik de Franse bekrompenheid zo zat!!! Het is Europa en men spreekt zelfs over "één Europa", maar voor mijn gevoel leven we hier soms in een bananenrepubliek!!!
De betutteling, de bureaucratie, het onmogelijke, het ontbreken van enig initiatief, het onvermogen om logisch na te denken, het niet stimuleren tot zelfstandigheid, maar vooral het slappe gedrag, geen ruggegraat hebben en het achter de kudde aanhobbelen.
Frankrijk is een prachtig land, met mooi oude gebruiken, prachtige natuur, cultuur en nog veel meer, maar dan moet je eigenlijk met niemand wat te maken moeten hebben, nergens afhankelijk van zijn en ongestoord je eigen leven kunnen leiden of alleen maar vakantie kunnen vieren,....
Caya wil graag op woensdagmiddag op school sporten. Leuk initiatief van school, kost bijna niets, je kunt je per week inschrijven en er zijn zeer wisselende activiteiten met soms een toernooi. Erg leuk dus!!! Ze had het inschrijfformulier mee naar huis genomen, we hadden het ingevuld en er een chèque bij gedaan. Tot zover, niets aan de hand. Onderaan stond iets over of er medische bezwaren waren en een ruimte voor de stempel van de huisarts. Ik zei: "Joh, neem mee, je hebt niets, lever het maar in!" Nou, mooi niet dus!!! Gisteren kwam ze thuis, met het formulier en de chèque, want zonder stempel van de huisarts mag ze niet meedoen.
Nouja, nog steeds geen man over boord, dacht ik nog naief. Ik bel gewoon de huisarts, fax het formulier, die zet er even een stempel op, faxt het terug en klaar!!!
Maar zo makkelijk ging het niet,..... We moeten van de week langskomen op consult komen voor een "examen sportive" oftewel een sportieve medische keuring en pas dan krijgen we de felbegeerde stempel en mag ze sporten,......
Ik denk dat ik nog wel 30 van dit soort voorbeelden heb, en ik word er af en toe zo moe van!!!
In Nederland zal het misschien niet veel beter zijn en wij hebben ervoor gekozen hier te wonen, dus dan moet je dat allemaal maar accepteren en je aanpassen. Maar wennen doet het nooit, omdat het gewoon te veel tegen onze natuurlijke aard in is,.....

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper