Oogkliniek

Het werd na 7 jaar wel eens tijd voor een nieuw brilletje. In het dagelijks leven draag ik lenzen, maar met mijn sterkte is een bril ernaast geen overbodige luxe.
Ik liep dus bij de opticien binnen, koos een kek Prada montuurtje uit en dacht dat dat zo wel even geregeld kon worden.
Nou, niet dus. Ik moest eerst met een ordonnance komen, oftewel een recept of medisch voorschrift. Volgens de miep van Optic 2000 kon ik dat zo bij de médecin ophalen. Aangezien ik onder "médecin", huisarts versta, belde ik dus de huisarts op. Maar nee, volgens de huisarts moest ik een afspraak maken bij een "médecin ophtalmologie". Oké, weer een stapje verder,... Ik zocht in de page jaunes naar de betreffende rubriek en belde de eerste dichtsbijzijnde.
Eind september kon ik terecht,.... Hmm, dat vond ik toch wel wat lang duren. Toen maar de volgende gebeld in het rijtje en dat schoot meer op.
Gisteren had ik mijn RDV en ik was keurig op tijd aanwezig. Mijn lief had mij afgezet en zou even in de auto wachten. Ik werd in een wachtkamer geplant waar nog negen andere mensen zaten. Aangezien deze wachtkamer speciaal voor "mijn" dokter was, was ik toch wel verbaasd dat er zoveel mensen zaten. Lichtelijk geïrriteerd ging ik terug naar de balie en zei dat ik toch echt NU een afspraak had en niet van plan was te gaan wachten op de negen mensen die er nog voor mij zaten in de wachtkamer. Volgens de baliemedewerkster had ik nog maar twee mensen voor me want de dokter werkte met een "systeem". Iedereen werd eerst door de assistente geholpen en daarna door de dokter gezien. Uiteindelijk duurder het toch nog een uur voordat ik aan de beurt was. Mijn lief had allang al de boodschap van mij doorgekregen en was maar alvast boodschappen gaan doen. Meer als een uur wachten in een auto terwijl het buiten, in de stad, 34 graden is, is geen pretje.
Eindelijk ik was aan de beurt!!! De assistente nam mij onder haar hoede en deed een oogmeting. Daarna kreeg ik druppeltjes en mocht ik bij de dokter komen. Die deed ook nog een speciale meting met een glaasje op m'n oog zodat 'ie IN m'n oog kon kijken, en daarna zag ik bijna niets meer. Ik zag mét mijn bril nog ongeveer net zoveel als zonder mijn bril. En met een sterkte van gemiddeld -8, is dat niet erg veel. Het is maar goed dat ik gebracht was en weer gehaald werd, want autorijden zat er de komende paar uur niet in. Erg fijn ook dat ze dat erbij vertellen als je een afspraak maakt, is toch wel iets om rekening mee te houden!!!
Totaal bijna anderhalf uur later stond ik weer buiten, met knijpende ogen tegen het zonlicht, want ik had pupillen zo groot als schoteltjes.
Met de ordonnance nu in m'n bezit en 54 euro armer voor het consult, meteen maar door naar de opticien, we waren nu toch in de stad.
De door mij uitgekozen bril lag nog steeds netjes apart en ik mocht uit een speciaal rek nog een "1 euro bril" uitkiezen. Dat werd een zonnebril, altijd handig!!!
Mijn dossier werd kompleet gemaakt, de ordonnance met m'n sterkte bijgevoegd, handtekening, verzekeringspas en nu maar wachten op het telefoontje dat 'ie klaar is!!!

Dit is 'm geworden.

Reacties

Populaire blogs

Ze zijn er weer!!!

Frelons / Hoornaars

Topverkoper